dimarts, 11 de març del 2014

21. LA MEVA OFICINA

Potser no ho sabeu,  jo he treballat 35 anys a "la Caixa", bé, cal aclarir-ho, sense moure'm de la cadira en els 35 anys he treballat en tres empreses diferents: la Caixa de Barcelona, la Caixa i Caixabank, en aquesta darrera hi vaig treballar només un mes però també compta. No cal dir que els canvis en cap cas han esta cosa meva ni dels meus companys, han estat decisions empresarials d'alta volada que no sempre hem entès.

Aquesta cosa dels canvis d'empresa eren molt habituals quan jo vaig començar a treballar als 15 anys, realment jo només he treballat en tres llocs en tota la vida. Si mireu la meva vida laboral, sembla la d'un "cul de mal asiento". A més amb els canvis en aquella època pel camí sempre es perdia un mes de cotització com a mínim i no et queixessis, la porta era ben oberta.

Tornant a "la Caixa, he de dir que jo he estat feliç treballant-hi ja que l'empresa m'ha donat quasi tot el que tinc, de tipus material s'entén. I també moltes satisfaccions personals.


1. Església se Sant Bernat Calvó, prop de
l'Oficina.
Però aquests dies tinc un petit mal estar i és en relació a "la Caixa", no m'he acostumat a dir-ne Caixabank. Per saber-ne el motiu haureu de tenir paciència ja que és una cosa que mereix una explicació i un xic d'història laboral. 

A l'entrar a treballar, el meu lloc de treball estava situat a la planta -4 de la central de Caixa de Barcelona d'on vaig sortir cames ajudeu-me, mai sabies quin temps feia més amunt. El meu següent destí no va ser altra que inaugurar com empleat l'Oficina 168 l'any 1980, situada a la Rambla del Poblenou, i en aquell temps a 200 metres de casa. Va significar tota una nova de manera de treballar. Allà vaig aprendre a tractar amb els clients, alguns encara m'aturen al carrer per petar la xerrada i també conservo algun amic de llavors.
2. El tros de Rambla on és
l'Oficina.


3. El Mercat i els comerciants,
eren els principals clients.
Posteriorment he estat en oficines de Sabadell i Barberà del Vallès, com a sots-director, per passar a inaugurar com a director l'oficina 410, Badia del Vallès, on hi he estat aproximadament 20 anys. Per finalitzar la meva carrera d'empleat de "la Caixa", vaig ser el responsable d'intentar reconduir la morositat a la Zona de Sabadell, cosa que com la crisi ha demostrat no vaig aconseguir. Aquesta feina la vaig deixar per jubilar-me.

El mal estar prove de que aquells que prenen decisions d'alta volada, han decidit tancar l'Oficina 168, avui la 3168, i volen tancar-la perquè fa 15 anys que és a prop, uns 300 metres, de la gran de Poblenou i sembla que això no pot ser i cal solucionar-ho. 


4. El mateix tros de Rambla,
vist de l'altra costat.
Recordo encara com anava vestit el dia de l'inauguració, un vestit de pana negra i un jersei de coll alt de color blanc, sempre m'he resistit a les corbates i a alguns convencionalismes.

L'Oficina Passeig del Triomf, i posteriorment Rambla del Poblenou - Doctor Trueta, juntament amb la de Badia del Vallès, han estat les meves oficines, on he treballat moltes hores perquè la cosa funcionés, no em sabia greu anar-hi ben aviat al matí si em permetia anar més tranquil la resta de dia o donar un cop de mà als companys.

Però el dia 20 de març d'enguany la tanquen, ho hem comentat amb algun dels vells clients i tots coincidim en estar un xic tristos. A mi em tocarà ser un client més d'una gran oficina on, a més amés, no conec ningú, és a dir, un tornar a començar.


                                                   Joaquim Surribas (març 2014)

Les fotografies són fetes d'en Joaquim Surribas.



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada